Nederland Persoonlijk

Toerist in Nederland: bezoek uit Australië!

het plafond van de markthal in rotterdam

In Vietnam sloten we een vriendschap voor het leven met Kathy, geboren en getogen in Australië en wonend in Melbourne. Na bijna 2 jaar was het midden augustus tijd voor een ware reünie. Zij vierde vakantie in Europa en reisde van Londen naar Parijs. Nederland was een perfecte tussenstop en dus hebben wij ons 2,5 dag toerist in eigen land gevoeld. Helaas was ze hier precies tijdens twee dagen extreem slecht weer waarbij het continu regende en de temperatuur niet boven de 18 graden uit kwam. Hierdoor zijn al onze plannen letterlijk in het water gevallen, maar als nog was het een geweldig leuk bezoek. Ik neem je graag even mee terug naar onze 2 dagen als toerist in Nederland.

Dag 1

Om 11.00 arriveerde ze met het vliegtuig vanuit Londen. Het regende dat het goot en dus besloten we het rustig aan te doen en vooral tijd te nemen om bij te kletsen. We lunchten bij Locals in Tilburg, een heerlijk zaakje met een originele kaart. Daarna scheidden onze wegen zich even, omdat we ’s avonds een thuisdiner zouden hebben bij mijn schoonbroer. Hij heeft een eigen cateringbedrijf en wilde graag een avond uitgebreid voor ons koken. Dat hebben we geweten. We kregen maar liefst 5 gangen voorgeschoteld en voelden ons echt alsof we in een restaurant uit eten waren. Het eten was heerlijk en bij elk gerecht kregen we bijpassende wijn geserveerd. De avond brachten we etende en pratend door.

tartaar

hoofdgerecht

dessert

diner

Dag 2

Deze dag besloten we een bezoek aan de Markthal in Rotterdam te brengen. Het regende nog steeds pijpenstelen en dus was dit een mooie overdekte optie. Kathy was ooit al eens in Amsterdam geweest en daarom vonden we Rotterdam een leukere keuze. De Markthal was geweldig. Overal leuke zaakjes om te eten, heerlijk uitgestald vers voedsel en een super gezellige sfeer. Het enige wat opviel was dat er verhoudingsgewijs veel kaas- en nootjeszaken zaten. Ik ben heel benieuwd hoe deze zo naast elkaar kunnen bestaan.

kaas markthal

macarons markthal

plafond markthal

worst markthal

Na een ronde door de hal te hebben gelopen besloten we, als herinnering aan onze avonturen in Vietnam, voor een kom Vietnamese Pho te gaan. Deze smaakte werkelijk zoals in Vietnam en het was even alsof we weer terug waren.

pho markthal

Daarna haalden we nog een stroopwafelgebakje bij de stroopwafelbakker. Kathy was ten slotte in Nederland op bezoek! Na de Markthal wilden we eigenlijk een bezoek brengen aan Boijmans van Beuningen. Echter was de entreeprijs zo schrikbarend hoog, dat we besloten om een kop koffie te drinken en nog wat sight seeing te doen. ‘s Avonds genoten we van heerlijke sushi en een stukje kaas, gekocht in de Markthal.

erasmusbrug rotterdam

Dag 3

De dag van het afscheid. 2,5 dag was een pefecte tijd. Vriendschap sluiten met iemand op reis is anders dan letterlijk dagen met elkaar doorbrengen. In Vietnam reisden we stukjes samen, waarna we ieder onze eigen weg gingen om vervolgens na een paar dagen weer samen te komen. Dit geeft vrijheid. Nu waren we letterlijk 2,5 dagen met elkaar aan het optrekken, waarna je ook wel weer behoefte hebt aan tijd voor jezelf. Desondanks waren het geweldig leuke dagen en er is afgesproken dat we elkaar waarschijnlijk volgend jaar in Hong Kong weer gaan zien.

Heb jij wel eens een vriendschap voor het leven gesloten tijdens een van je reizen?

Dit vind je misschien ook leuk

9 Reacties

Simone| Paper Travels
    27 augustus 2015 op 07:28

Ah wat leuk! Wij hebben wel vaker vrienden overgehouden aan reizen. Dat is toch altijd een leuke bonus vind ik. Toevallig komt er volgende maand een online vriendin uit Amerika op bezoek. Die ken ik nog niet persoonlijk maar we volgen elkaar al acht jaar online dus. Ik heb dus even met interesse je bezochte plekjes gelezen…:)

28 augustus 2015 op 19:34

Dat is bijzonder zeg! Komt ze speciaal voor jou naar Nederland? Heel gaaf, ben benieuwd hoe het zal zijn als jullie elkaar dan toch eindelijk in het echt zien. Veel plezier alvast!

Margot
    27 augustus 2015 op 09:58

Zo leuk, hoe je dan met andere ogen naar je eigen land kijkt als er buitenlands bezoek is! Goed idee ook om naar Rotterdam te gaan, toch wat minder standaard dan Amsterdam inderdaad 🙂 En tof dat jullie elkaar waarschijnlijk over een jaar alweer zien!

Ester
    27 augustus 2015 op 14:25

Leuk om je land kunnen laten zien; en jammer dat het weer nou net niet meezat. Ik heb de afgelopen 10 jaar (10! Wat voel ik me opeens oud) heel wat buitenlandse vriendschappen gemaakt. Niet iedereen zie je even vaak natuurlijk, maar contact houden blijft fijn. Deze zomer hebben we vrienden in Zwitserland en Frankrijk opgezocht en dan is het weer als van ouds 🙂 Koesteren, die vriendschap!

28 augustus 2015 op 19:39

Wat tof zeg! Die koester ik zeker, vind het echt geweldig om mensen over de hele wereld te leren kennen.

Sabine
    27 augustus 2015 op 14:30

Lang leve het Hollandse weer 😉 Ik zou het echt heel leuk vinden om eens een Colombiaan die nooit buiten het land is geweest (dat zijn er nogal wat) mee te nemen naar Nederland. Ik denk dat er een heel grote cultuurshock zal zijn. En vooral dat we heel veel stroopwafels en pannenkoeken gaan eten 🙂

28 augustus 2015 op 19:37

Hihi, jammie, goed plan! Ja, het weer kun je helaas niet plannen maar gelukkig was het als nog heel leuk.

Sandra
    27 augustus 2015 op 19:09

Wat leuk zeg, dat er vrienden van zo ver langs kwamen! Ik vind het altijd leuk om een stukje eigen trots te laten zien. Je realiseert je dan ook weer dat Nederland eigenlijk ook best mooi is haha. Trouwens, wat vonden ze eigenlijk van Rotterdam? Dat is toch weer heel anders dan Amsterdam en ben eigenlijk wel benieuwd haha!

28 augustus 2015 op 19:38

Dat is zeker zo! Al had ik liever andere dingen laten zien. Ach, uiteindelijk was Rotterdam echt prima. Ze vond het heeeeeel anders vooral hahaha. Is ook zo natuurlijk.